הקליפ החדש "רק אל תתאהבי" מציג עולם נוצץ, פרוע ומלא פיתויים – ומעורר לא מעט רעש ברשת
שלושה מהשמות הבולטים בתרבות הישראלית חוברים יחד לשיר אחד שמגיע עם קליפ שלא משאיר אף אחד אדיש "רק אל תתאהבי" הוא לא רק שיר – הוא הצהרה. שילוב בין מלודיה סוחפת, ויזואליות בועטת, והופעות שגורמות לדבר – בעיקר כשהמיוצגת של סוכנות UDM, מורן כהן, מככבת באחת הדמויות המרכזיות בקליפ, ומשאירה חותם חזק ובלתי נשכח.
אבל לצד המחמאות, הגיעו גם ביקורות. תגובות שטוענות שהקליפ פרובוקטיבי מדי, גולשים שראו בו החפצה של נשים, ואחרים שפשוט לא הצליחו להישאר אדישים לתשוקה שבוקעת מכל פריים.
אז דיברנו עם מורן כהן, עוזי בובה (הסוכן שלה) ועם הבמאי של הקליפ, עמית אנג'ל, כדי להבין איך הדברים נראים מהצד שלהם.
"נמשכתי לדמות – ולחופש שהיא מייצגת"
מורן, איך קיבלת את ההצעה להשתתף בקליפ הזה ומה משך אותך לקחת חלק בפרויקט?
כששמעתי שמדובר בשיתוף פעולה בין איתי, סאבלימינל והצל – ידעתי שזה הולך להיות משהו גדול. כשקיבלתי את התסריט, נמשכתי מיד לדמות שלי – הבחורה השקטה, עם מראה תמים, שבעצם שומרת בתוכה עוצמה ותשוקה. זה היה אתגר משחקי ממש מעניין."
איך הייתה האווירה על הסט ומה זכור לך במיוחד מהעבודה עם הצוות והאמנים?
"החיבור עם הבמאי – עמית אנג'ל והצוות היה מדהים. וגם – אני חייבת לציין את איתי לוי, קובי (סאבלימינל) ויואב (הצל). שלושתם היו פשוט מדהימים. כל אחד מהם – מקצוען, רגיש, מכבד, קשוב. הרגשתי חלק ממשהו גדול אבל גם מאוד אישי ואכפתי. הם נתנו לי מקום, נתנו לי ביטחון – וזה ממש לא מובן מאליו."

היו תגובות מאוד קשות ברשת. גולשים כתבו שזה קליפ 'מזעזע', שזו 'החפצת נשים', שאי אפשר לעשות קליפ בלי נשים חשופות. איך הרגשת עם זה?
"אני מבינה את הרגישות, אבל חשוב לזכור שמדובר בקליפ – יצירה אמנותית עם סיפור ברור. אני לא מרגישה שמישהו החפיץ אותי. להפך – הרגשתי כוח. הרגשתי שאני מגלמת דמות שבוחרת לבטא את עצמה. יש הבדל בין החפצה ובין ביטוי של נשיות, מיניות וביטחון עצמי. אני גאה בתוצאה.
אגב, גם התמיכה של הסוכנות שלי עשתה את כל ההבדל. כשיש מי שדואג לך, כשנמצאים איתך מהצעד הראשון ועד אחרי העלייה לאוויר – את יכולה פשוט לשחרר ולהיות הכי את. בלי פחד, בלי הססנות. פשוט להביא את כולך."
מי מהשלושה הכי הפתיע אותך על הסט – איתי, קובי או יואב?
"כולם הפתיעו בקטע טוב, אבל יואב אליאסי (הצל) ממש ריגש אותי. לא ציפיתי לגלות בו צד כל כך רגיש ואכפתי – הוא כל הזמן בדק שאני בטוב, שאל אם אני מרוצה מהאיפור, מהסטיילינג, אם נוח לי… הייתה בו דאגה אמיתית, וזה נגע בי. זה לא משהו שרואים כל יום, בטח לא בפרויקט כזה אינטנסיבי."
בקליפ את מגלמת מישהי שקטה מבחוץ אבל אש מבפנים – כמה זה דומה לך במציאות?
"יותר ממה שהייתי רוצה להודות. בחוץ אני רגועה, לפעמים אפילו ביישנית – אבל כשאני מרגישה בנוח? יש בי צד מאוד חייתי, דרמטי, כזה שפורץ החוצה בלי אזהרה. בקליפ פשוט נתתי לו את הבמה."
בכתבה הקודמת סיפרת שהגעת מעולם מאוד שמרני – את מרגישה שהקליפ הזה הוא סוג של אמירה עבורך?
"כן, לגמרי. לא במובן של התרסה, אלא של חופש. אני מרגישה שאני כבר לא צריכה לבחור בין העולמות – אני יכולה להיות מי שאני, גם אם זה שונה ממה שציפו ממני פעם. הקליפ הזה הוא לא סתם תפקיד – הוא עוד צעד בדרך שלי לעצמאות מלאה, בלי להתנצל."

"יצרנו סיפור אהבה מתוחכם ומפתיע"
עמית אנג'ל, במאי הקליפ, איך נולד הרעיון לקונספט?
"מההתחלה רצינו לספר שלושה סיפורי אהבה שונים – כל אחד עם טון וסגנון אחר. במקרה של מורן, היה לי חשוב להראות את הקונטרסט – איך אישה שקטה וביישנית לכאורה יכולה להפוך לדמות עוצמתית וסוחפת ברגע אחד. בחרתי בה דווקא בגלל היכולת הזו שלה לעבור בין העולמות – וזה עבד מעולה."
איך אתה מגיב לביקורת שהקליפ 'פרובוקטיבי' או 'מלא החפצה'?
"תשמע, קליפים תמיד יהיו נושא לדיון. אבל אם נסתכל על מה שבאמת יצרנו – זה סיפור, דמות, נרטיב. לא וידאו קליפ של נשים רוקדות בלי סיבה. לכל פריים יש הצדקה. ומורן, באופן אישי, נתנה הופעה שלא משאירה מקום לספק – יש כאן עוצמה נשית, לא החפצה."
עוזי בובה: "לא מתנצל על הצלחה – רק דוחף קדימה"
מאחורי הקלעים של הקליפ עומד גם מי שמלווה את מורן מתחילת דרכה – עוזי בובה, מייסד סוכנות UDM ומי שמייצג עשרות כישרונות בארץ ובעולם. הסוכנות, שהוקמה מתוך רצון לשנות את חוקי המשחק, פועלת בגישה ייחודית שמחברת בין אמנות, ערכים וחופש ביטוי – ולא מהססת להציב את האנשים שלה בקדמת הבמה.
עוזי, מה אתה חושב על התגובות הנסערות סביב הקליפ?
"כשאמנית כמו מורן עושה צעד, אני עומד מאחוריה. אנחנו חיים בתקופה שבה כל דבר יכול לעורר דיון – וטוב שכך. אבל חשוב לי לומר: הבחירה שלה הייתה מודעת, חזקה ומדויקת. אנחנו לא מתנצלים על הצלחה – אנחנו ממנפים אותה."
האם זו הדרך בה אתה רואה את תפקידה של סוכנות מודרנית?
"בהחלט. סוכנות לא צריכה רק להביא עבודה – היא צריכה לספק מעטפת. הכוונה, הגנה, תמיכה – גם כשיש ביקורת. אנחנו לא רק מקדמים כישרון, אנחנו מחנכים לדרך. וזה הערך האמיתי של UDM."
המערכת
תגובות תמיד יהיו – לכאן ולכאן. אבל התוצאות מדברות בעד עצמן: הקליפ "רק אל תתאהבי" רק עלה – וכבר גרף מעל למיליון צפיות ביוטיוב. החיבור בין איתי לוי, סאבלימינל והצל יצר משהו אחר, חדש, בועט, שלא מתנצל. ואם תשאלו אותנו – אנחנו מדברים בשם מיליון+ צופים. רוצים עוד.
והבימוי? חד, מוקפד ומדויק לסיפור.
עמית אנג'ל הצליח לתרגם את הוויז'ן לשפה ויזואלית חזקה – בלי מסך עשן מיותר.
🎙 זמרים:
@itaylevi
@subliminal_official
i_am_the_shadow
👤 דוגמנית: @moran.cohen22
🎬 במאי: @amit_angelpro
📸 צלם: @eran_horowits
🏢 ניהול וייצוג: @udm.agency | www.udm.co.il
📍 Location: חוות אלנבי
הוספת תגובה