עולם אופנת הגברים עבר בעשור האחרון מהפך של ממש. אם בעבר הסתפקנו בטי-שירט, ג’ינס ונעליים סולידיות, היום גברים מתעניינים בסטייל, צורכים השראה ברשתות החברתיות – ומרשים לעצמם להתנסות. אבל בעוד שבאירופה האופנה נעה בין אומנות מדויקת לבין ניסויים אמיצים, בישראל התמונה מעט שונה.
👞 אירופה: קלאסיקה עם טוויסט
ברחובות מילאנו, פריז ולונדון – אפשר לראות גברים לבושים כמו מתוך מגזין. החליפות שם הן לא רק לאירועים – אלא פריט יומיומי. פריטים Tailor-Made, נעליים מלוטשות, שילובי שכבות וצעיפים, הם חלק מהשגרה. הסוד האירופאי טמון ברובד – גם כשהלוק נראה פשוט, יש בו מחשבה: התאמת צבעים מוקפדת, שילוב טקסטורות, ותשומת לב לפרטים הקטנים (כפתורים, תפרים, אפילו ריח).
במילים אחרות – האירופי לא מתאמץ כדי להרשים, אלא מתלבש כדי להרגיש מדויק.
👟 ישראל: קליל, נוח – ומושפע מהחום
האופנה הגברית בישראל, לעומת זאת, נשענת על נוחות, פרקטיות ואקלים. קשה מאוד לגרום לישראלי ללבוש ז'קט באוגוסט. הטי-שירט היא עדיין המלכה, בשילוב מכנסיים קצרים או ג’ינס. הרבה גברים מעדיפים לוק “נייטרלי” – צבעים כמו שחור, לבן, אפור, כחול – ורק מעטים מעזים עם הדפסים, צבעים חזקים או אקססוריז.
עם זאת, יש התעוררות. עידן האינסטגרם, חשיפה לבמות כמו TikTok וסצנת הסטייל של תל אביב, יוצרים תמהיל מעניין: יותר גברים בוחרים פריטים בולטים, לובשים חליפות Oversized, חובשים כובעים רחבים ומפגינים סטייל אורבני עם קריצה לאירופה.
✨ השורה התחתונה
הגבר האירופי מתלבש כאמירה תרבותית – הגבר הישראלי, קודם כל, רוצה לנשום.
אבל משהו משתנה. הדור הצעיר כבר לא חושש מלהיראות אופנתי – הוא פשוט עושה את זה בגרסה ים-תיכונית. ואם לשפוט לפי הקצב – תוך כמה שנים, הרחובות בתל אביב ייראו ממש כמו אלה בברלין.
הוספת תגובה