אופנה בצל מלחמה

אופנה בצל מלחמה – חרבות ברזל

בעולם שבו הבמה הבינלאומית לעיתים נתפסת כמרחק לחיצת יד, המצב הביטחוני המתוח בישראל יוצר סיטואציה מורכבת וייחודית לתעשיית האופנה המקומית. סתיו ריין, דוגמנית מבטיחה מסוכנות הדוגמנות UDMAGENCY הייתה אמורה לייצג את ישראל בתחרות מיס אירופה קוננינטל. אך, בעקבות המצב הביטחוני הרגיש והחשש לבטיחותה, נאלצה הסוכנות לעשות שיקול דעת קשה ולבטל את השתתפותה. ההחלטה הזו גררה איתה תגובות רבות ושיח על האיזון בין חלום למציאות, בין אופנה לביטחון. בראיון מיוחד, עוזי בובה הבעלים של סוכנות UDMAGENCY,  פותח בפנינו חלון לקולות השונים והדילמות העומדות בפני תעשיית האופנה בישראל בתקופת מלחמה.

עוזי, אתה יכול לספר על השיקולים שהובילו אותך ואת הסוכנות להחליט שלא לשלוח את סתיו ריין לתחרות מיס אירופה קוננינטל?

בסוכנות יש לנו שתי מטרות עיקריות: לקדם את המיוצגים שלנו ולשמור על ביטחונם. במקרה של סתיו ריין, היינו במעמד שבו היה עלינו לשקול את הסיכון הביטחוני ביחס להזדמנות המקצועית. ההחלטה לא פשוטה אך הבטיחות של סתיו הייתה מעל הכל.

סתיו ריין, המתמודדת שהייתה אמורה לייצג את ישראל בתחרות על שלט חוצות בטיימס סקוור ניו-יורק

האם חשבתם על פתרונות חלופיים שיאפשרו לסתיו להשתתף בתחרות למרות המצב הביטחוני?

חשבנו על הכל וניסינו למצוא פתרונות ממש עד לרגע האחרון. למרות שתמיד אנו דואגים לביטחון המיוצגים שלנו ובכל עבודה יש ליווי צמוד, פה הסיטואציה היא שונה. מעבר לאזהרות מסע, מעבר לכל המקרים שאנו שומעים ברחבי העולם ובאירופה – בעיקר מאז פרוץ המלחמה, צריך להבין שהנושא מאוד מורכב.
לא מדובר רק בנושא ביטחון פיזי אלא גם בביטחון נפשי. ישנן מתמודדות מכל העולם, ימים על גבי ימים שבהם סתיו יכלה לחוות קושי רב שכולנו לא היינו מוכנים לכך. אגב, ראוי לציין שההחלטה הייתה בשיתוף עם הוריה של סתיו, אשר הביעו גם הם את חששם ואת רצונם לבטל את ההשתתפות.

מה היו התגובות והתחושות של סתיו ריין עצמה ושל אחרים בסוכנות להחלטה?

סתיו הייתה ועודנה, כמובן, מאוד מאוכזבת. היא התכוננה והשקיעה המון לקראת התחרות. אבל היא גם מבינה ותומכת בהחלטה. כפי שציינתי זו לא החלטה שלקחנו ללא מחשבה עמוקה, רצינית וממש עד הרגע האחרון. כולנו שלמים עם ההחלטה אך בהחלט מאוד מאוכזבים.
היום לאחר התחרות, אני רואה אנשי צוות וכל כך הרבה אנשים מוכשרים על השטיח האדום כשברקע לוגו הסוכנות לצד לוגואים אחרים, קשה לי נורא לא לראות את סתיו המהממת שם, לא לייצג את ישראל. קשה.

כיצד ההחלטה הזו משפיעה על תוכניות העתיד של הסוכנות והדוגמניות שבה?

זה לא. יש דברים שלא בשליטתנו וצריך לקחת בחשבון ולהבין שיהיו הרבה אכזבות בדרך, זה חלק בלתי נפרד. אנו נמשיך בכל הכוח אל עבר ההזדמנות הבאה. נמשיך כמו תמיד לשמור על ביטחון המיוצגות שלנו ולדחוף אותן אל עבר ההצלחה.

B2 - אופנה בצל מלחמה - מגזין אופנה ישראלי - אופנה

עוזי, כבעל סוכנות, כיצד אתה מאזן בין שיקולים מקצועיים לביטחוניים במצבים כאלו?

אני לא "מאזן". ביטחון קודם לכל וכשזה לא קיים, לראיה, זה לא קורה. אנחנו רוצים לקדם את הדוגמניות שלנו לרמות הגובות ביותר, אך בטח שלא על חשבון ביטחונן וללא הסיכון הקטן ביותר. זה נכון אגב לכל סיטואציה אפשרית. אנחנו בוררים את העבודות ואת האנשים שאנו עובדים מולם.

האם ישנו חשש שהמצב הביטחוני ישפיע לטווח הארוך על החשיפה וההזדמנויות של דוגמניות ישראליות בבמות בינלאומיות?

אני מניח שכרגע זה מרגיש ככה, אך המצב ישתנה. גם יהיו את אלו שתומכים בישראל ולכן יתנו אף במות חדשות שלא היו בחשבון קודם לכן וגם אנחנו למודי מלחמות – בסוף המצב יחזור לקדמותו. זה עניין של זמן.

B1 - אופנה בצל מלחמה - מגזין אופנה ישראלי - אופנה

מה התוכניות שלך ושל הסוכנות לתמיכה בסתיו ובדוגמניות אחרות במהלך תקופות מאתגרות כאלו?

אנו מספקים תמיכה רגשית ומקצועית רבה. מדובר בתקופה קשה וחשוב לנו להיות שם עבורן. כמו תמיד, רק הפעם אנו מבינים שיכול להיות מצב שתהיה תקופה מאתגרת, פחות הזדמנויות ולכן אנו יוצרים יותר הפקות מבית למגזינים שונים מסביב לעולם בכדי ליצור הפוגה מהמצב ולדאוג שכולם ימשיכו להיות בעשיה.

תרצה להוסיף?

להיות חזקים. גם השיח הזה לרגעים הרגיש לי קצת מנותק ושצריכים פרופורציות בחיים. אבל אסור לנו ליפול לזה. אנחנו צריכים להרים את הראש ולהמשיך בכל הכוח אחרת אנו פוגעים בעצמנו שוב בנוסף לטבח הנורא הזה. יחד ננצח. את המלחמה, את הטרור ואת התחרות הבאה.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
fashion magazine

fashion magazine

  • יוליה
    26 בינואר 2024 בְּ- 20:07

    ‏ מקצועית

הוספת תגובה