נפרדים מאלבר אלבז

נפרדים מאלבר אלבז, מעצב האופנה הישראלי שהלך לעולמו

בתחילת השבוע הלך לעולמו אלבר אלבז, אולי מעצב האופנה הישראלי החשוב ביותר בעולם. הוא השפיע על מעצבים, טבע את חותמו על בתי אופנה, ופורץ דרך מבחינת החשיבה על ביגוד ואופנה. דווקא השנה בה השיק את המותג החדש והעצמאי שלו, הייתה גם שנת הקורונה – שהביאה בסופו של דבר לפטירתו בטרם עת והוא בן 59 בלבד.

אופנה היא עניין של טעם, אבל על אלבר אלבז ז"ל היה קונצנזוס: הוא היה, ללא כל ספק, ממעצבי האופנה הישראליים המצליחים ביותר, אם לא המצליח ביניהם. למרות שעולם האופנה התקדם מרחק רב בעשרות השנים האחרונות, הוא הצליח לדמיין וליצור מחדש ביגוד לנשים מודרניות, באופן ששילב באופן הרמוני ומופלא את האופנתיות, הנוחות והתשוקה.

מקזבלנקה לחולון – ועד השיק של פריז

אלבז היה יהודי שעלה לישראל מקזבלנקה בעודו תינוק. הוא גדל בחולון, שירת בצה"ל ולמד עיצוב אופנה במכללת שנקר ברמת גן.  כשסיים את לימודיו בחר לנסות את מזלו בעולם הגדול וטס לניו יורק שבארה"ב, שם עבד עם מעצב האופנה ג'פרי בין; ולאחר מכן טס לאירופה כדי לעבוד בבתי האופנה קריציה, לאחר מכן באיב סן לורן ולבסוף בבית האופנה שקיבע אותו סופית כשם דבר בתעשייה – לנוון. בין הכוכבות שלבשו את העיצובים שלו ניתן למנות את קים קרדשיאן, נטלי פורטמן, קייט מוס, מריל סטריפ ועוד.

בשלב מסוים החל אלבז למתוח ביקורת על הנורמות המקובלות בתעשיית האופנה. הוא ביקר, למשל, את המהירות המסחררת בה פועל התחום, את הנטייה להפוך תצוגות אופנה למופעים ביזאריים ומצועצעים, וטען שהאופנה הפכה תלויה מדי בנראות ופחות מדי בתוכן החשוב באמת.

הקולקציה האחרונה

בשבוע האופנה האחרון שהתקיים בפריז בתחילת 2021 השיק אלבז מותג חדש ועצמאי בשם AZ Factory. מותג זה היווה שינוי פרדיגמה ממשי בכל הקשור לאופנה גבוהה לנשים, שכן טווחי המידות הרחבים ועושר הגדלים והצבעים נועדו לכלל הנשים באשר הן, עם חומרי גלם שהתמקדו בנוחות לצד יופי.  

אלבר אלבז ז"ל הספיק להוציא למותג החדש שלו רק קולקציה אחת, בטרם נדבק בנגיף הקורונה הארור. הוא הלך לעולמו בתחילת השבוע, ויש הטוענים שעולם האופנה לעולם לא יהיה אותו דבר בלעדיו.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
fashion magazine

fashion magazine

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה