תפקיד הטכנולוגיה באופנה: מציאות רבודה, בינה מלאכותית ואבזור וירטואלי

כמו במגזרים רבים, עולם האופנה עובר מהפך, המונע על ידי חדשנות טכנולוגית. מחיזוי מגמות המופעל על ידי בינה מלאכותית למציאות רבודה (AR) המשנה את הדרך בה אנו מנסים בגדים, המפגש בין טכנולוגיה ואופנה מייצר עתיד מרגש הן לחובבים והן לשחקני התעשייה.

 

פריצת הדרך הגדולה הראשונה שראינו היא בתחום המציאות הרבודה. AR חוללה מהפכה בחוויית הקנייה. מותגים כמו Zara ו-ASOS מציעים כעת 'חדרי התאמה וירטואליים', המאפשרים ללקוחות לנסות תלבושות מבלי ללבוש אותם פיזית. באמצעות AR, צרכנים יכולים להרכיב בגדים על האווטרים הדיגיטליים שלהם, לשבור מחסומים גיאוגרפיים ולהביא את חוויית החנות לנוחות ביתם. זה לא רק ברכה ללקוחות; קמעונאים נהנים משיעורי החזרה מופחתים מכיוון שלצרכנים יש תחושה ברורה יותר לגבי הרכישות שלהם מראש.

BLOG4 - תפקיד הטכנולוגיה באופנה: מציאות רבודה, בינה מלאכותית ואבזור וירטואלי - מגזין אופנה ישראלי - אופנה

אבל ההשפעה של AR אינה מוגבלת לקניות בלבד. אנו רואים את השפעתו בתצוגות אופנה ובקמפיינים שיווקיים. מותגים יוצרים חוויות סוחפות, שבהן צרכנים יכולים 'ללכת' על מסלולים מהסלון שלהם או ליצור אינטראקציה עם דוגמניות וירטואליות, מה שהופך את האופנה לנגישה ומרתקת יותר.

 

בינה מלאכותית (AI), טיטאן טכנולוגי נוסף, ממלאת תפקיד מרכזי בהבנת העדפות הצרכנים ובניבוי מגמות. על ידי ניתוח כמויות עצומות של נתונים ממדיה חברתית, חיפושים מקוונים ונתוני מכירות, אלגוריתמי AI יכולים לחזות אילו סגנונות או צבעים יהיו 'ב' בעונה הקרובה. סוג זה של תובנה מאפשר למותגים לייצר יותר ממה שימכור ולצמצם פסולת, מה שמסמן צעד משמעותי לקראת אופנה בת קיימא.

BLOG5 - תפקיד הטכנולוגיה באופנה: מציאות רבודה, בינה מלאכותית ואבזור וירטואלי - מגזין אופנה ישראלי - אופנה

גם המציאות המדומה (VR) מכה גלים. דמיינו לעצמכם לעבור בילוי דיגיטלי של בוטיק, לבחור פריטים ואפילו ליצור אינטראקציה עם קונים וירטואליים אחרים. חווית קניות סוחפת זו היא מה שמבטיחה VR, המגשרת על הפער בין הנוחות של קניות מקוונות לבין חוויית המישוש של חנויות פנטסטיות.

 

תחום נוסף שבו הטכנולוגיה מטביעה חותם הוא ביצירת הבגד עצמו. הדפסת תלת מימד מאפשרת למעצבים ליצור יצירות מורכבות ומותאמות אישית שיהיו מאתגרות, אם לא בלתי אפשריות, בשיטות מסורתיות. לא מדובר רק בקטעי מסלול אוונגרד; הדפסת תלת מימד מחזיקה בהבטחה להתאים אישית את הלבוש היומיומי למידותיו והעדפותיו המדויקות של האדם.

BLOG3 - תפקיד הטכנולוגיה באופנה: מציאות רבודה, בינה מלאכותית ואבזור וירטואלי - מגזין אופנה ישראלי - אופנה

לבסוף, קיימות, עניין מרכזי באופנה, נהנית גם מחידושים טכנולוגיים. תוכנה מתקדמת יכולה לייעל דפוסים כדי למזער בזבוז בדים, ובינה מלאכותית יכולה לנהל את שרשראות האספקה בצורה יעילה יותר כדי להפחית את ייצור היתר.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
fashion magazine

fashion magazine

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה